Emlékeink III. rész – Óváron fogott a toll

A MOFÉM fúvósok bevetés közben

A harmadik visszaemlékezés kissé rendhagyó. A mosonmagyaróvári turné előtt nem mi emlékezünk, hanem vendéglátóink. Mosonmagyaróváron fogott a toll még 2008-ban és megírták júliusi látogatásuk rövid történetét a vendégzenészek, melyet honlapjukon tettek közzé.
Mi némileg el vagyunk maradva a beszámolókkal ezért is kézenfekvő, hogy átvesszük tőlük ezt a  kész kis művet. De ezen – mármint a kényelmen – kívül van még egy fontos ok, mégpedig az, hogy mi “papírra vethetjük”,  hogy jó éreztük magunk  a nálunk idősebb “kollégákkal”  de ha a vendég mond elismerő szavakat, az más.  Tehát álljon alább a mi galériánk és mosoni barátaink beszámolója.

Útleírás
Orosháza 2008. július 11-13.

1.nap

Egy szép nyári napra ébredtünk, vártuk már ezt a napot, mert a rég látott barátokkal eltölthetünk 3 napot.  A busz menetrend szerint járt körbe a városba és sikeresen el is indultunk kb. 7 órakor.

A jármű nagy és tágas csak a klíma végett volt némi hiányérzetünk, de sebaj, pár éve minden nap esett az eső/ most 40 fok volt árnyékban a 3 nap alatt./
Az út zökkenőmentes a frissítő sör és egyéb italok végett keveset álltunk meg útközben. Végre megérkeztünk pont ebédidőre, gyors puszi és kézfogások irány a jó öreg Mezgé elfoglalása. A finom ebéd után városnéző és ismertető program várt a fáradt utazókra, séta és sör minden mennyiségben, mert a hőséget nem lehetett máshogyan elviselni. A város megcsodálása után vissza a szállásra, felfrissülés, vacsora és irány az esti koncert helyszíne, ami egy helyi iskola udvarán volt. Színpad (100 fős), lelátós nézőtérrel (halkan jegyzem meg ezt miért csak más városokban lehet megrendezni?), büfé sörcsapolóval, kiállítás és koncertek. A házigazdánk itt adott a Reneszánsz év tiszteletére egy nagyszabású Operett estet a város és az érdeklődők tiszteletére.

2. nap

Öreg tubás nem vén tubás

Reggel korán kelés, a reggeli elfogyasztása után egy kis pihenés és irány a főtér ahol közös térzenét adtunk az Orosházi Fúvósegyesület tagjaival, a nap magasan az égen a hőség tikkasztó a sör hűvös és jól csúszik, az ásványvíz……….na, ezt hagyjuk inkább.

Délben közös pörköltözés és beszélgetés volt a fő momentum, délután szerencsére könnyíthettünk az egyenruhánkon, végre lazább szerelésben folyt a délutáni térzene.
A zenekarok kihozták magukból a maximumot. A térzene után vissza a „Mezgébe” tisztálkodás, mert valahogy a negyven fokban kicsit melegünk volt, majd az esti fogadás ahol a két zenekar közös vacsorán vett részt. Finomabbnál-finomabb étkek, sütemények, sörök, borok és jókedv fűszerezte az este hangulatát.
Az idősebbek egy hirtelen nótaestet szerveztek maguknak, a fiatalok discóba mentek, mások élő zenekaros Demjén koncerten pihenték ki a nap fáradalmait.

3. nap

A reggeli ébredés után úgy 7 óra körül csomagolás és irány a Gyopárosfürdői élménypark ahol finom sajtos-tejfölös lángossal vártak minket a vendéglátóink. Valahogy a meleg teát nem értettük a 40 fokban, de azért a kisebb zenészkollégák ennek is tudtak örülni.

Egy kis mártózás a hideg vízben majd egy jól sikerült térzenével zártuk a délelőttöt. Ebéd, majd ki-ki a barátaival még megbeszélte a zenész élményeit, és a mihamarabbi találkozást, még egy kis fürdés majd a könnyes búcsú a vendéglátóinktól.

Az út hazafele zökkenőmentes lett volna, ha a klíma működik a buszon, bár Tatabánya környékén már láttuk a viharfelhőket és éreztük, hogy odakint lehűlt az idő. Nem baj legalább ez a 3 nap nem az esőről szólt, hanem a jókedvről, a zenéről, a barátokról, és mirólunk, zenészekről.

Utólag is köszönünk mindent nektek barátaink, és köszönjük, hogy a szemünk és a szánk sem maradt szárazon a 3 nap alatt.

Reméljük, hogy hamar találkozunk és kívánunk sikerekben gazdag évet nektek!”

Az írás megjelent a MOFÉM Fúvószenekar honlapján itt találod eredetiben…