Zomba – a második menet (videó)

Korábban már olvashattátok tubás kollégánk, Kálmán Laca részletes élménybeszámolóját a zombai turnéról. Ám idén még egy zenés kirándulás várt ránk testvértelepülésünkre július végén. Ez nem volt hosszú, de annál tartalmasabb, mondhatni egy apró epizód, egy kis tüske a zenekar 82 évének basszuskulcsos egén.

A klarinétsor is fújta a magáét (klikk a képre) Fotók: Nagy Blanka

De egy napba rengeteg mindent bele lehet sűríteni: zenélés, főzés, ének, tánc és sok-sok beszélgetés a helyiekkel. Mindezt pedig az írás mellett fotókon és videón is rögzítettük, hiszen velünk tartott a zenekar házi fotósa, Nagy Blanka és az Orosházi Városi TV valamint az OrosCafé operatőre, Losonczi Dávid is. Úgyhogy mi leírjuk mi történt velük, és mindezt be is tudjuk bizonyítani a képek és a videó segítségével. Nézzétek csak…

Új sofőr és új autóbusz várt ránk július 30-án hajnalban a művház mögött, talán hivatalosan is az év legkorábban kezdődő napja volt, számunkra mindenképpen. Hajnali háromnegyed 4-kor sok álmos kis és nagy zenész szállingózott az Előd utcára, hogy ismét elfoglaljon egy buszt. Álmos fejek, rutinos bepakolás és már indultunk is. A buszon a társaság többsége elég hamar behullott, így csendben, mondhatni eseménytelenül telt a közel 3 órás utazás. Első utunk megszokott szállásunkra, Paradicsompusztára vezetett. Itt találkoztunk a zenekari előörssel, hiszen Kálmán Laca, Gelegonya Vica és két egykori OFZE tag, Gelegonya Anita, valamint Gyarmati Bettina már korábban lementek nyaralni és a helyiek vendégszeretetét élvezték napok óta. A kastélyban 10 percünk volt arra, hogy mindenki lepakoljon, hiszen bent már várt minket Toláczi Józsi, a zombai táncosok vezetője, a község mindenes szervezője. Kezdődött az V. Bográcsfesztivál, melynek programjában sztárvendégként voltunk feltüntetve.

Ébredj Zomba!

Az OFZE VIP sátor sok kincset rejtett

Nem sokkal 8 óra után már bent voltunk a központban. A park és a község még csendes, éppen csak ébredezik. De a szervezők már pakolnak, a fogathajtó pálya már készen és régi jó ismerősünk, Szűcs Sándor polgármester mindenkit nagy szeretettel fogad. Az első meglepetés, hogy kaptunk saját OFZE VIP sátrat, amely mellett az Éliás család már javában készítette elő az ebédünket. Idősebb Éliás Dávid és felesége, Ági (aki az egyesület titkára) serényen dolgoztak a bográcsok körül hogy nekünk legyen mit enni. Egyébként nem csak kedvtelésből főztek, hanem az V. Bográcsfesztivál versenyén is indultak, lévén, hogy az elmúlt két évben megnyerték a zombai főzőversenyt és vele az aranybográcsot. Most a két bográcsban vörösboros marhalábszár pörkölt és őzragu rotyogott.
– A zenekar csapataként közel 50 főre készül az étel. Jó lenne most is nyerni, de ha nem érünk el helyezést, az sem lesz tragédia, a lényeg, hogy finom legyen az ebéd – mondta Éliás Dávid. Ezt követően Lacibá sorakozót vezényelt és már fújtuk is az indulókat Éliáséknak, valamint a környékbelieknek.

Néhány eljátszott induló és a hivatalos megnyitó után a zenekar éppen ráérő tagjai szétszéledtek. A közeli panzió éttermében jónéhány kávé és miegyéb elfogyott, miközben a magyar férfi vízilabda válogatott nagy bánatunkra kikapott a horvátoktól, így a negyedik helyet szerezte meg a világbajnokságon.

Átfedések a főzőversenyen

Az idősebbek pólót cseréltek, hiszen közülünk sokan az Oros-haza Baráti Kör tagjai is vagyunk. Az OHBK is nevezett a főzőversenyre, szeretett Dobos csoportvezetőnk, Kovács Peti készítette a versenyre a Tárkonyos sertésragut (részletek ide kattintva az OHBK oldalán). Egy bográcshellyel arrébb pedig elnökünk, dr. Muntyán János és elnökségi tagunk, Kovács Imre serénykedett az Orosházi Kolbászklub bográcsai között. Ők friss orosházi kolbászt sütöttek, mellé cserépbográcsban töltöttkáposzta és tárkonyos pulykaragu levest készítettek. A három csapat jókedvvel bőséggel összedolgozott.

Nézzétek meg az Orosházi Városi Televízió összeállítását.

Koncert és buli

Számunkra még egy fontos program volt, az esti koncert. A színpad előtt rendezkedtünk be, ahol közel 1 órás könnyűzenei koncertet adtunk a helyiek nagy örömére. A talpalávaló annyira bejött elnökünknek, hogy feleségével, Krisztinával táncra is perdültek.

A kötelező feladatok után jött a felszabadult vacsora – na nem mintha előtte túlságosan feszültek lettünk volna – ahol énekeltünk. A jókedv ezután sem múlt el, hiszen a színpadon egy szekszárdi iskola diákjai énekeltek filmslágereket és musicaleket, majd őket operett egyveleg követte. Mivel mindhárom stílusban otthonosan mozgunk, így a színpad mögött táncoltunk és énekeltünk rengeteg nevetés közepette.

A műsor végén visszavonultunk kastélyunkba, hogy másnap reggel pihenten jó fáradtan hazainduljunk. Ennyi volt idén Zomba, de barátaink, a táncosok jönnek hozzánk a szilveszteri hangversenyre, úgyhogy lesz még jó pár közös élményünk 2011-ben.